RAHSIA BADAN KEKAL CERGAS SEKITAR MAJLIS PERKAHWINAN

RAHSIA BADAN KEKAL CERGAS SEKITAR MAJLIS PERKAHWINAN

Assalammualaikum….semangat bulan Februari….hehe…apa khabar?…Diharapkan pembaca blog saya ini semuanya sihat..in sha Allah….

Tengok pada tajuk….apa yang nak saya kongsikan nih?….majlis perkahwinan pun nak kena badan cergas ke?….apa kaitannya?….apa faedahnya?..apa manfaatnya?…haa….banyak persoalan mula terfikir kan?…;)…

Ok…macam nih….saya sebenarnya seorang individu yang mudah demam bila badan letih sangat…kira bila buat kerja sungguh-sungguh…habis-habisan…all out….memang akan demam…orang tua-tua panggil demam urat…betul tak?….

Selalu lepas raya, memang akan demam…badan mula menggigil sejuk…tapi bila minta kawan serumah rasa….panas…pergi klinik pun…suhu naik…memang sah-sah demam urat (kepenatan kemas rumah sambut hari raya)…

Nak cerita…nak share…nak kongsi pengalaman sebenarnya….bulan disember 2014…saya bakal melangsungkan perkahwinan….dalam kepala memang fikir….confirm penat….almaklumlah anak tunggal….semua nak kena fikir…semua nak kena buat….SENDIRI…mak ayah memang membantu la kan….eh, mestilah ada saudara-mara yang tolong jugak…tapi ketuanya mesti saya….majlis kita kan….;)

Fikir punya fikir…saya mesti lakukan sesuatu….saya mesti ambil makanan tambahan….takkan time majlis nak demam…sakit-sakit…alahai…tak seronok…tetamu datang dari dekat dan jauh….kita tak sihat….Kebetulan dah bersama dunia vitamin nih, saya dapat tau ada satu vitamin yang tingkatkan imunisasi badan….tahu tak imunisasi badan tu?…imunisasi badan ini ialah daya tahan badan…

Apa agaknya vitamin yang membantu meningkatkan imunisasi badan ini?…Jawapannya….semestinya NUTRIFERON..ok..kita tengok gambar dulu…dikotakkan dalam kotak yang cantik dan comel…

nutriferon

Nutriferon ini merupakan interferon semulajadi pertama di dunia yang dibangunkan oleh Dr. Kojima hasil penyelidikan dan kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatinan serta lebih 200 jenis herba yang berlainan…

Nutriferon diekstrak daripada:-

1. BIJI LABU

*Merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh.

*Menentang radikal bebas serta faktor penyebab kanser).

2. BIJI PLANTAGO ASIATICA

*Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun.

3. HONEYSUCKLE JEPUN

*Menentang pencerobohan virus dan kuman.

4. BUNGA SUNFLOWER

*Menghasil dan memperkuat keupayaan makrofaj

*Memusnahkan virus dan kuman

MANFAAT NUTRIFERON:-

1. Mengukuhkan sistem imunisasi badan

*Kandungan interferon mampu merangsang dan mempertingkat keseluruhan sistem imunisasi badan dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh (T-cells, B-cells dan makrofag).

2. Melawan Kanser dan Tumor

*Interferon semulajadi ini mempunyai polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.

*Ia juga berfungsi untuk mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi

3. Melindungi daripada influenza

*Mengimbangi respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob termasuk selesema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.

4. Meringankan stres dan kelesuan

*Mengurangkan tekanan, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.

5. Melambatkan penuaan

*Pengeluaran makrofag dapat mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman membolehkan sel-sel dalam badan berada dalam keadaan yang sihat.

6. Mengurangkan infeksi oleh pesakit Hepatitis B dan C

*Berfungsi memerangi virus yang mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut, mual,muntah kepada pesakit Hepatitis B dan C.

7. Mengurangkan gejala menopaus

*Masalah hypertensi, tahap kolesterol yang tinggi, kitaran darah yang tidak teratur akan dikurangkan.

8. Mengurangkan gejala PMS

*Membantu mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin (kekejangan semasa datang haid), sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, keresahan, insomnia dan gangguan emosi.

Ok…banyak kan manfaat Nutriferon nih….sebab itu, sebulan sebelum majlis perkahwinan, saya makan setiap hari..satu sachet Nutriferon…bagi meningkatkan imunisasi badan…bagi mengekalkan tahap kecergasan badan…

Mak pun risau bila memikirkan tahap kesihatan saya lebih-lebih lagi apabila masa semakin hampir….setiap hari mak akan ingatkan saya untuk jaga kesihatan….dan hasilnya?…alhamdulillah….walaupun badan penat…tidur lewat…mengemas…menyiapkan goodies bag….semasa hari perkahwinan…saya mendapat kesihatan yang baik…syukur kepadaNya….

Jadi, pesanan saya untuk bakal-bakal raja sehari..bakal-bakal pengantin…boleh amalkan nutriferon sebelum majlis ya…nak badan kekal cergas kan….nak senyuman meleret di bibir kan….kena jaga kesihatan dari awal ya….kalau tak penat, bukan namanya buat majlis….kalau dah penat, badan tak cukup rehat, kesihatan pun terganggu….

Baiklah, berapakah harga Nutriferon ini?…

Satu kotak berharga RM181.25…mengandungi 30 sachet….tetapi dengan adanya promosi bulan Februari 2016 ini…anda akan mendapat harga yang lebih murah dan menjimatkan…:) promosi bulan ini adalah beli 6 percuma 1 dan beli 2 kotak diskaun 5%…

Jika anda inginkan Nutriferon ini, hubungi saya seperti berikut…

LOVE,

byte jannate

sweetticer@gmail.com

whatsap: 0133946178

facebook: byte jannate

page 1: sweetticer

page 2: Kedai Vitamin Johor Bahru.0133946178

Postage: Seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Pengedar Sah Shaklee, Pengedar Shaklee Johor, Pengedar Shaklee Muar, Pengedar Shaklee Kulai, Pengedar Shaklee JB

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge