ROKOK MEMBUNUH DAN CARA BERHENTI TANPA RASA LESU

CARA BERHENTI MEROKOK DENGAN SATU LANGKAH MUDAH

Merokok dan kesihatan memang tidak dapat dinafikan lagi…Sehingga pada setiap kotak rokok digambarkan akibat dan kesan merokok…Namun, perokok pula semakin bertambah setiap hari dan perokok tegar sememangnya tidak akan berhenti merokok…

Didapati, individu yang merokok mempunyai dua sebab utama iaitu ingin mendapatkan ketenangan akibat tekanan sama ada tekanan di tempat kerja, di rumah mahupun hubungan sesama manusia…Sebab yang kedua pula ialah kerana ingin kelihatan kurus…Apabila merokok, mereka akan merasa kenyang yang lebih lama menyebabkan nafsu makan mereka terhenti dan mengakibatkan berat badan mereka mula berkurangan…

KANSER PARU-PARU

FAKTOR

  • Kanser ini disebabkan penggunaan tembakau dan ia bermula di negara Barat sejak perang dunia kedua.
  • Rawatan kanser adalah sukar kerana ia akan didiagnos apabila kanser sudah berada pada tahap keempat.
  • Kebanyakan mereka yang mengidap kanser paru-paru adalah daripada kalangan perokok tegar.
  • Pendedahan kepada bahan kimia industri: Asbestos adalah salah satu bahan kimia yang diketahui, gas redon, kadmium, nikel, tar dan habuk karbon.
  • Faktor genetik

JENIS KANSER

1) Small cells lung cancer (SCLC)

  • Mewakili 25%.
  • Sel paru-paru akan bertukar menjadi sel kanser akibat ketidakseimbangan fakta terhadap perkembangan sel. Ia boleh melarat ke tulang, hati dan otak.

2) Non-small cells lung cancer (NSCLC)

  • Mewakili 75%.

SIMPTOM

  1. Batuk berdarah
  2. Batuk berlarutan
  3. Jangkitan kuman kepada saluran pernafasan
  4. Suara kasar, lemah, lesu, susut berat badan
  5. Sakit tulang, air masuk ke dalam paru-paru dan sakit tulang belakang

RAWATAN

  1. Pembedahan : spesifik ke atas lokasi tumor
  2. Terapi radiasi : apabila surgeri tidak dapat dilakukan
  3. Kemoterapi : bantuan rawatan sebelum atau selepas surgeri
  4. Kemoradiasi : bentuk yang tidak dapat dibuang

PENCEGAHAN

  1. Pemeriksaan CT dengan dos rendah
  2. Ujian biomakers
  3. Berhenti merokok — ia dapat mengurangkan risiko kanser paru-paru selama 10 tahun.

CARA BERHENTI MEROKOK

VIVIX

TESTIMONI 1:-

berhenti merokok

Suami saya dulu memang susah nak berhenti merokok. Setiap tahun ada azamnya nak berhenti merokok tapi hanya cakap sahaja. Last tahun lepas, saya ada bagi vivix, suami minum jer. Dia tanya vitamin apa sedap je. Sampai sehari dua kali minum. Bila time nak merokok hanya separuh je hisap. Dia kata rokok apa ni pahit semacam jer. Last rokok ada separuh kotak dia buang jer. Dah tak beli dah. Alhamdulillah.

TESTIMONI 2:-

BERHENTI MEROKOK DENGAN BERKESAN\

salam..selamat pagi semua…nak share satu story…ermm..segan dan agak malu bila ibu kita seorang perokok tegar kan?…mak saya memang perokok tegar dari usia belasan tahun lagi…bukannya rokok daun…tapi rokok dunhill…dulu memang rasa segan dengan kawan-kawan…dengan keluarga bakal suami…tapi tulah…bila kita nasihat…orang tua nih bukan nak dengar…keraplah mak sakit perut yang teruk, mungkin sebab organ dalaman dia dah tak berapa elok kot…sebab sekarang umur dia dah 63 tahun…tapi alhamdulillah…awal minggu lepas…saya poskan vivix kat mak saya…tup-tup mak kol saya….jeng..jeng…jeng…dia kata ubat apa yang saya bagi dia minum tuh…saya tanya kenapa?..dia kata rokok rasa PAHIT macam hempedu!!!!…dia langsung tak boleh hisap rokok tuh…saya kata itulah ubat yang saya cari selama ini untuk dia…alhamdulillah…dah seminggu dia tak beli dan tak sentuh langsung rokok….dia cakap…selera makan nampak bertambah…ramai dah tegur cakap dia nampak berisi…alhamdulillah…syukur pada Allah…akhirnya saya jumpa suplemen yang betul-betul sesuai untuk ibu saya…tak pelah keluar banyak sikit pun…IBU KITA SEORANG SAHAJA…selagi dia masih ada memang nak tengok dia sihat….

TESTIMONI 3:-

BERHENTI MEROKOK

**Kini suami saya bukan lagi perokok tegar**

Sabar berdoa berusaha…berikan sokongan dan tidak putus asa beri semangat…Alhamdulillah kini suami saya kini bebas dari rokok tanpa menghidapi withdrawal symptom…Fizikal dia lebih sihat…wajahnya makin kacak…he3…Memang tak nafikan…vivix bantu dia untuk lepas dari rantai rokok…tiada keinginan pada rokok…syukur…

**Teramat bahagia dalam hati seorang isteri**

TESTIMONI 4:-

BERHENTI MEROKOK 1

My husband sendiri..sebelum ini smoking kuat…alhamdulillah lepas amalkan vitamin C dah kurang hisap rokok…sehari ambil 1-2 batang…n now on vivix…2 3 hari sekali je nak hisap rokok…tu pun dia kata tak habis…in sha Allah tak lama lagi terus stop la harapnya…sebab kalau dengan saya seminggu, seminggu la dia tak hisap rokok…

Alhamdulillah…syukur dengan semua testimoni gembira di atas….merokok bukan mudah untuk berhenti…tapi jika anda berusaha bersungguh-sungguh, ia pasti berhasil…jom saya bantu anda berhenti rokok dengan langkah mudah ini…hanya sesudu sehari….

Oh ya..berapa harga Vivix ini?…Harga runcit sebotol vivix ialah RM475.00….Namun….jika anda inginkan penjimatan…adalah lebih baik anda membeli dua botol vivix…anda akan dapat KEAHLIAN PERCUMA…BONUS pada bulan berikutnya…

Mari….ikhtiar sihat bersama vivix…berhenti merokok hari ini juga..nikmati kehidupan yang lebih bahagia tanpa asap rokok…

IKHTIAR SIHAT,

byte jannate

sweetticer@gmail.com

whatsap: 0133946178

facebook: byte jannate

page 1: sweetticer

page 2: Kedai Vitamin Johor Bahru.0133946178

Postage: Seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Pengedar Sah Shaklee, Pengedar Shaklee Johor, Pengedar Shaklee Muar, Pengedar Shaklee Kulai, Pengedar Shaklee JB

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge