5 TIPS MUDAH PECAHKAN LEMAK DI HARI RAYA

Wow….bulan puasa turun 10kg…hari raya mencanak naik 20kg pulak…aduhaiii….ingat senang ke nak turunkan berat badan nih….turun 1kg pun dah lompat bintang…hehe

Mari..saya berikan tips untuk pecahkan lemak semasa di hari raya dengan efektif…

1) Kurangkan makanan berminyak

Nak kata jangan atau tak boleh…rendang,lodeh, kuah kacang semua pun berminyak…tak makan..tak sedap pulak kan..jadi..kurangkan..makan berpada…elakkan pergi 10 buah rumah…10 buah rumah tuh kita makan ketupat rendang sekali…memang berkilo la berat naik

2) Big NO untuk minuman manis

Dah nama beraya…memang tuan rumah sediakan minuman manis…biar senyum pun manis-manis je kan..hehe…jadi..tugas kita…bawak lah bekal air masak sendiri….bimbang juga bukan setakat air manis yang keluar…siap air berkarbonat lagi….sekurang-kurangnya nampak botol air masak…kurang selera…

3) Banyakkan berjalan

Macam mana nak banyak berjalan? Kalau beraya di kampung..rumah saudara mara dekat-dekat tuh..tak payah lah asyik start enjin kereta jek….bawak-bawakla berjalan…kurang berat…pecah lemak tau..silap-silap makin kurus…

4) Lakukan senaman ringkas

Aduh…tengah beraya nak bersenam macam mana ye?..boleh…waktu pulang dari beraya tuh…regangkan otot-otot kaki dan tangan yang dah banyak berjalan dan bergerak…nak elak badan lenguh-lenguh…

5) Ambil suplemen pecah lemak

Suplemen pecah lemak yang terhangat di pasaran hari ini ialah LECITHIN…membantu memecahkan lemak dengan sangat efektif…

lechithin

Testimoni 1:

TESTIMONI KURUS

Baru dua bulan ambil herb lax, lecithin dan cinch shake…dari baju saiz 50 dah boleh pakai saiz 46 hari ini..ni yang semangat nak teruskan nih…alhamdulillah…

Ingin dapatkan LECITHIN di hari raya untuk elakkan berat badan bertambah dengan berganda?

Hubungi saya seperti di bawah…:)

IKHTIAR SIHAT,

byte jannate

sweetticer@gmail.com

whatsap: 0133946178

facebook: byte jannate

page : sweetticer

Postage: Seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Pengedar Sah Shaklee, Pengedar Shaklee Johor, Pengedar Shaklee Muar,  Pengedar Shaklee Johor Bahru

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge