4 TIPS KURANGKAN SAKIT TONSIL

Assalammualaikum….selamat petang….apa khabar semua?…semoga sihat selalu ya….ada yang berpengalaman dapat sakit tonsil? atau tonsil membengkak?…saya baru sembuh dari tonsil bengkak…aduhai..ya Allah…sakitnya…tak terkata…tak boleh digambarkan…sakit yang amat…nak makan susah…nak minum susah…nak menelan sakitnya….seumur hidup…inilah kali pertama kena sakit tonsil….

Bila dah rasa sakit nih….terdetik dalam hati…nak berkongsi tips untuk para pembaca semua….in sha Allah membantu….saya hanya amalkan yang semulajadi…dan memang tak makan ubat klinik….syukur…alhamdulillah…hanya seminggu alami sakit tonsil….

1. AISKRIM VANILA

Memang selalu dengar kan…sakit tekak…makan aiskrim vanila…jadi saya pun beli dan makan….hehe…rasa sejuk jek kat tekak…lega lah sikit….jangan beli asikrim berperisa lain tau…hanya vanila…kalau ada kacang-kacang sikit pun boleh….

2. BANYAKKAN AIR SUAM

Bila tonsil membengkak nih…..kita kena rajin minum air suam….bukan air batu tau….nanti makin lambat nak sembuh…air suam bagi mengecutkan rasa bengkak tonsil tuh….

3. MAKANAN LEMBUT

Dah tonsil membengkak…kenalah ambil makanan yang lembut…seminggu saya hanya makan bubur je tau….bubur dan sup ayam….nasi pun saya rasa keras dan payah nak telan..hehe…biskut ke kerepek ke berhenti dulu…walaupun selera membuak-buak…biasalah kan,,,dah sakit…mula lah nak merasa makanan macam-macam…hehe….

4. AMBIL SUPLEMEN

Ini ialah suplemen yang saya ambil sepanjang tempoh tonsil membengkak…

a) NUTRIFERON > membantu untuk tingkatkan imunisasi badan…tonsil bengkak ini berpunca dari sistem imunisasi badan yang lemah….kalau dah tonsil membengkak….bimbang boleh kena demam pula….nak elak demam, saya ambil nutriferon

b) VITAMIN C > melegakan bengkak dengan segera….vitamin c ini bertindak mengecutkan tonsil dengan segera…walaupun tidaklah sekali makan terus surut bengkak…tapi ia sangat membantu….daripada rasa bisa yang mencucuk…

c) GARLIC > bawang putih yang telah ditabletkan membantu imunisasi badan….mengelakkan kuman dan virus lain merebak…bahaya tau bila tonsil bengkak nih….sebab ia berkaitan dengan saluran pernafasan…

Bagi sesiapa yang alami tonsil bengkak…boleh la amalkan tips ini….in sha Allah kita usaha…dan kuasa penyembuhan dariNya…jika inginkan suplemen di atas boleh hubungi saya ya…..saya sedia untuk membantu….tak sanggup nak biar mereka yang alami sakit tonsil nih menahan bisa dan derita…

Iktiar sihat,

ByteJannate

Wasap 0133946178

sweetticer@gmail.com

Page :- sweetticer

Pengedar shaklee muar, pengedar shaklee johor, pengedar shaklee malaysia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge