KUNG FU PANDA BUKAN SEKADAR CERITA HAIWAN BIASA

Kungfu panda….yes…banyak kali tengok…tak vosan pun….

Walau hanya filem haiwan…tapi penuh dengan intipati yang menariks…

Kungfu panda nih kemain belajar bersungguh nak pandai….boleh berkungfu…walaupun badan demok tergolek-golek tapi tetap usaha…usaha sampai berjaya jadik hero….

Macam mana dia usaha bukan main payah…itulah yang kita perlu buat jugak untuk berjaya….usaha sedaya upaya…jangan mudah putus asa…kejayaan pasti kita peroleh

Kasih sayang tanpa sempadan…siapa yang jaga panda?…bukan mak ayah dia kan…bukan…haiwan lain…tapi sayangnya dia…panda lama tak balik pun dah kerinduan….

Itulah kita…manusia….perlu berkasih sayang sesama kita…tidak perlu mengira warna kulit dan bangsa…cuma berkasih sayangla secara halal…😊

Kadang-kadang manusia…nak yang cantik….sayang yang menarik…nak hadiahkan seseorang pun barang yang dah digunakan….dah tak elok….tak baik tau macam tuh….

Keakraban hubungan membantu sebuah kejayaan….kita tengok….betapa panda dan kawan-kawannua berusaha…bagi semangat kat panda…bantu panda lawan musuh-musuh yang jahat tuh…

Kita memang saling memerlukan…perlu saling memberi semangat supaya tidak tersasar jauh…

Banyak intipati…bukan tengok dan ketawa dengan gelagat panda….tapi hayati mesej yang ingin disampaikan…

Korang suka tengok cerita apa? Ce kongsi….😊

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge