TIPS SOLEKAN KEKAL LAMA DI HARI LEBARAN

TIPS SOLEKAN KEKAL LAMA DI HARI LEBARAN

Hari raya dah tak lama, mesti nak tampil cantik menawan depan saudara mara kan. Bila beraya tuh, nak lah muka nampak glowing, flawless, berseri-seri senang ceritanya. Alahai, teringin. Yes, teringin sangat. Tapi muka nih banyak jerawat, dengan whitehead lagi. Boleh ke nak nampak berseri nih. Hai, hai hai, jangan sedih k. Cegumanes boleh bantu korang untuk dapatkan solekan yang tahan lama sepanjang hari.

1) GUNAKAN AIS KIUB

Ya, gunakan ais. Letak di muka. Dap dap kan. Boleh imagine tak. Macam nih, ais kiub kecil-kecil tuh macam yang kita selalu dapat dalam bungkusan air minum, korang balut dengan tuala bersih. Tuala kecil sudah memadai. Lepas tuh, letak kat muka. Pastikan buat seluruh wajah lah. Setiap dap tuh, dalam anggaran 10 saat. Buat berulang kali dalam tempoh masa 20minit. Lamanya, yela. Nak cantik kan.

Tugas ais nih adalah untuk menutup pori wajah dan mengurangkan minyak di muka. Cuba tau.

2) ELAKKAN MAKANAN BERMINYAK

Untuk seminggu dua ini, elakkan makanan berminyak. Ya, ini ada kaitan dengan lebihan minyak pada wajah. Lagipun, bila korang banyak makan yang berminyak, jerawat pun senang nak muncul. Nehi, nehi untuk kulit berseri di hari raya tak boleh ada jerawat.

3) SCRUB WAJAH

Buat hari-hari. Orang kata nanti kulit kering, mengelupas. Eh, tak lah. Jangan guna produk yang ada bahan kimia. Guna scrub yang semulajadi. Lembut pada wajah. Nak tahu produk apa? Klik link di bawah.

Scrub wajah lembut di wajah

4) MASKER WAJAH

Bila dah scrub, pori akan terbuka untuk mengeluarkan daki pada wajah. Jadi, korang kena lah buat masker untuk kecilkan pori wajah tuh semula. Hasilnya, bila pori wajah dah mengecil, solekan akan tahan lama. Muka akan jadi kurang berminyak.

 

Salam kecantikan dari cegumanes

 

12 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge