4 CARA KECUTKAN JERAWAT DENGAN MUDAH DAN BERKESAN

Alamak, jerawat. Oh, tidak! Esok raya. Macam mana ni. Macam mana. Habisla. Mesti tak cun dah. Serabutnya.

Jeng jeng jeng. Siapa ada hadapi situasi di atas? Walaupun tak beraya, jumpa jerawat seketul kat muka dah menggelabah. Ya, inilah wanita. Siapa pula yang meredhai wajah dihinggap jerawat. Tak ada dan tak sanggup kan?

Meh, cegumanes kongsi cara untuk kecutkan jerawat melalui pengalaman cegumanes sendiri.

1) PICIT JERAWAT

Orang kata jangan picit guna tangan kan. Cegumanes tak picit guna tangan. Tapi picit guna cutton bud. Kenapa nak kena picit? Sebab geram. Tengok dah mengening masak. Tak sabar nak keluarkan ‘biji nasi’ tu. Tapi sayanglah, tetap hilangkan kesan hitam.

2) KULIT KAYU MANIS DAN MADU

Mak yang risaukan kulit wajah anaknya yang teruk ni, sanggup cari resepi nak kecutkan jerawat anaknya. So, inilah resepi semulajadinya. Mak tumbukkan kulit kayu manis yang keras tu dan gaul dengan madu. Berkesan tau. Cuma, habislah bantal tidur melekit-lekit dengan madu. Dan bila dah habis belajar, kena buat sendiri. Memang tak buat. Sebab rasa rumit.

3) PENGGUNAAN KRIM JERAWAT

Macam-macam krim jerawat wujud kat pasaran. Ada OXY yang paling famous. Tapi dapat kat kulit cegumanes. Tak kecut pula jerawat. Tapi dia tak menjadi. Boleh imagina tak?

Jerawat kan sepatutnya dia membesar sampai ‘masak’. Tapi bila sapu krim OXY nih, jerawat tak membesar dan tak hilang. Dia berhenti setakat tu jek hingga meninggalkan kesan kulit yang tak sekata. Bila picit-picit memang dah kosong. Maksudnya tiada jerawat. Jadi, memang tak guna dah krim OXY nih.

4) PENCUCI MUKA NUTRIWHITE

Ya, akhirnya inilah cara paling berkesan dan efektif serta yang penting ia semulajadi. Sejak guna pencuci muka nutriwhite, cegumanes la orang yang sangat-sangat tidak risau bila jerawat keluar kat muka. Sebab yakin, ia tak lama sebab ada pencuci muka ini.

Best sangat. Sehari dah boleh kecut jerawat tu. Tak perlu picit. Tak perlu tunggu jerawat ‘masak. Sangat berkesan.

Jomlah kita gunakan pencuci wajah nutriwhite ini sebelum jerawat muncul di muka.

Cara untuk dapatkan pencuci muka nutriwhite ini adalah dengan

Salam kecantikan dari,

Cegumanes

 

15 Comments

  1. Hehe baru lepas picit jerawat. Ila pernah cuba guna kulit kayu manis tapiii tak boleh byk. Boleh hangus kulit merah2 jadinya. Baik guna Nutriwhite

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge