KENAPA WANITA SUKA BERSOLEK?

KENAPA WANITA SUKA BERSOLEK?

Hai semua wanita-wanita. Adakah korang suka bersolek? Paling minima menyapu bedak. Suka kan? Ada yang suka bersolek tebal. Ada yang suka bersolek nipis. Tapi sebenarnya kenapa wanita suka dengan solekan?

1) TAMPIL CANTIK

Sudah semestinya. Wanita bersolek untuk tampil cantik menawan. Boleh tambah keyakinab diri bila bersolek. Contohnya, pengantin. Kita selalu tengok pengantin mesti bersolek lain sikit masa majlis. Nampak berseri-seri kan. Tetamu memandang pun tenang je. Inilah sebab kenapa wanita suka bersolek

2) TUTUP CELA WAJAH

Alamak. Kalau yang macam ni pun ada tau. Suka bersolek sebab nak tutup parut jerawat kat muka. Bersolek sebab nak tutup pori wajah yang besar. Dan suka bersolek biar nampak cerah daripada kulit sebenar.

Inilah dua sebab kenapa wanita suka sangat bersolek. Korang yang mana satu? Nombor satu atau dua?

Salam kecantikan dari cegumanes

14 Comments

    • sama lah. tak nak berat sangat muka.dah la memang tak pernah bersolek. tapi sikit-sikit mesti nak juga solek, bagi nampak berseri.

    • biasa tu lyd, semua wanita mahu cantik. kalau ada jerawat kecil je, rasa nak jerit, tu cover dengan makeup. hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge