BETUL KE CUCI MUKA DENGAN KERAP BOLEH KERINGKAN WAJAH?

BETUL KE CUCI MUKA DENGAN KERAP BOLEH KERINGKAN WAJAH?

Ramai sebenarnya nak tahu jawapan kepada soalan ini kan? Betul ke? Kalau betul, bahayalah kan? Kalau tak betul,selamat lah kulit kita ini.

Masalah mencuci muka ni selalu terjadi kepada mereka yang alami kulit berminyak. Berminyak sangat. Jika bekerja, pagi kulit muka ok lagi. Bila dah masuk jam 11 pagi, muka dah mula tak selesa dengan berminyak.

Masa ni mula mencari kertas minyak yang ada. Yang macam tisu tapi licin tu, membantu untuk serap minyak. Tak kurang,ada yang guna lapisan dalam tudung untuk lap muka berminyak (ni cegumanes buat masa sekolah dulu).

Ok, dulu memang cegumanes takut nak cuci muka banyak kali. Walaupun kulit muka berminyak,tak selesa, kita tahankan je. Tak nak la nanti kulit muka berminyak selesai, kulit kering pula yang datang. Kulit lagi sakit tau. Nanti mengelupas,pedih dan kemerahan. Nak ambil wuduk pun sakit. Lagi tak mau.

Tapi, segalanya berubah. Bila cegumanes jumpa pakar nutrisi shaklee. Beliau beritahu,untuk kulit berminyak macam cegumanes,cucilah muka tiga kali sehari. Pagi,tengah hari dan malam. Beliau beritahu jika pencuci muka jenama lain,tak tahu lah kesan pada muka. Tapi untuk nutriwhite shaklee,ia semulajadi dan melembutkan wajah. Jadi,tiada masalah pun nak guna tiga kali sehari.

Syukur, sebab cegumanes teruja dengan kulit Cik Sarah (nutritionist shaklee), cegumanes ikut saranan beliau dan hasilnya? Yes, kulit dah tak berminyak dan selesa dari pagi sampai petang. Alhamdulillah.

Saranan cegumanes untuk semua wanita, pilih produk yang semulajadi. Benar-benar semulajadi. Ada landmark study. Dipatenkan untuk kulit wanita Asia macam kita. Sebab suhu Malaysia ni suam-suam. Ada panasnya. Ada sejuknya bila hujan. Pilih yang terbaik.

Kulit muka ni sensitif. Kita pun nak berhadapan dengan orang ramai tak ada lah segan-segan dengan masalah kulit wajah. Paling tak pun, untuk tatapan suami. Tenang je suami tengok kulit isteri bersih berseri.

Ok, salam kecantikan dari cegumanes.

14 Comments

    • tengah hari, cuaca panas, nak pergi lunch pun malu tau. orang tengok muka kita berminyak. tak selesa yang amat. nasib suda guna nutriwhite. setel masalah.

    • lebih pun ok bile guna yang semulajadi, tak semulajadi, kulit boleh jadi kering dan mengelupas. bahaya betul.

  1. Isshhkkk kulit berminyak memang tak selesa langsung… Lagi lah time terik mentari, mcm mandi minyak jak kat muka tu.. Produk NW ni sangat membantu atasi masalah kulit berminyak 😊

    • haha kan. benci betul kulit berminyak,rasa nak lap je. bangun tidur, pegang kulit muka dah rasa tak selesa. nasib jumpa nutriwhite.

    • tak nak pandang pun jenama lain di pasaran. iklan sahaja yang mengujakan. bila pakai, tiada kesan. malah, lebih teruk. guna nutriwhite sahaja yang terbaik.

    • kita geng. cegumanes sudah 2 tahun dengan nutriwhite. tiada sebab nak pandang produk lain di pasaran. memang puas hati sangat.

  2. Kulit berminyak kena rajin cuci muka tetapi pastikan anda memilih pencuci muka yg selamat supya muka anda x kering..pilihlah NW ia sngt semulajadi & lembut

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge