4 CARA ATASI KULIT KUSAM

4 CARA ATASI KULIT KUSAM

Bila tengok wajah kat cermin, rasa tak puas hati betul. Kulit nampak kusam. Tona tidak sekata. Kulit tak segar. Terus pergi mana-mana orang panggil makcik, padahal kita tengok dia lagi berumur dari kita. Pernah ada perasaan macam ni tak?

Jom, cegumanes bagitau cara nak atasi kulit kusam ni. Cara dan tips yang biasa tapi kita jarang amalkan.

1) PENGAMBILAN AIR MASAK

Semestinya kena ambil air masak yang cukup. 2liter sehari. Air masak, air kosong, air putih, apa pun namanya kita kena minum secukupnya supaya kulit dapat bekalan air yang mencukupi. Air masak ini membantu pengaliran darah ke seluruh tubuh menjadi lancar, oksigen juga dapat dialirkan dengan baik.

2) ELAKKAN MINUM KAFEIN

Kenapa kita tidak digalakkan untuk minum kafein? Sebab kafein akan mengganggu penyerapan makanan berkhasiat dalam tubuh. Jika korang memang penggemar kafein, tinggalkan secara perlahan-lahan. Fikirkan untuk kulit wajah, in sha Allah berjaya.

3) SENAMAN

Wajib. Nak elak kulit kusam kena rajin bersenam. Bersenam okey, bukan dengan mengemas rumah. Mengemas rumah tidak dikira bersenam. Peruntukkan 3o minit seminggu, selama 2 kali sahaja sudah mencukupi. Ini bagi memastikan tubuh mendapat bekalan oksigen yang secukupnya. Bila kulit dapat bekalan oksigen yang cukup, kulit akan kelihatan segar.

4) BERSIHKAN WAJAH

Kulit kita setiap hari memang terdedah dengan habuk, asap kenderaan sampai kepada wap memasak bagi suri rumah. Jadi, memang wajib lah untuk kita bersihkan wajah. Jangan abaikan. Kulit tidak akan bersih jika hanya mencuci dengan air paip tau. Pastikan juga korang pilih produk penjagaan wajah yang semulajadi, supaya tidak merengsakan kulit.

Pilihan cegumanes semestinya nutriwhite. Sebab dah berpuluh produk jenama lain cegumanes guna, memang tidak memberi kesan positif langsung. Hanya dengan nutriwhite, ia merubah 360 darjah kulit cegumanes dari kulit yang kusam kepada kulit yang lebih licin.

Ikuti testimoni berikut, mereka yang telah menggunakan nutriwhite.

Korang berminat untuk dapatkan pencuci muka nutriwhite ini? Boleh klik link di bawah.

PENCUCI MUKA NUTRIWHITE SHAKLEE

atau

8 Comments

    • bab umur, perempuan memang sensitif. kecil hati sangat walhal tak de apa pun sebenarnya. jadikan kulit kita awet muda sentiasa.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge