3 TIPS CUCI MUKA DENGAN BERSIH

3 TIPS CUCI MUKA DENGAN BERSIH

Ada yang kata cuci muka hanya dua kali sehari,jika lebih muka akan jadi terlalu kering. Betul ke?

Pengalaman cegumanes sendiri,selepas berjumpa pakar kecantikan shaklee, beliau ada bagitahu,boleh cuci muka lebih dua kali,sehingga tiga kali sehari. Ia bertujuan untuk mendapatkan kulit yang bersih dan mengurangkan pengeluaran minyak pada wajah.

Ok, jom cegumanes kongsikan tips untuk mencuci muka dengan bersih.

1) PASTIKAN TANGAN BERSIH

Sebelum mencuci muka, cuci tangan dengan hand sanitizer dahulu. Yela, tangan kita ni kotor, pegang sana sini, kadang ada habuk melekat yang kita pun tak nampak, cuci dulu sebelum menggunakan pencuci muka.

2) GUNAKAN AIR HANGAT

Air hangat atau suam-suam kuku. Memang bagus ketika mencuci muka. Sebab kita akan buka liang pori untuk membersihkan kotoran yang melekat. Lepas tuh, cuci lah denga air dingin atau air paip.

3) PILIH PENCUCI MUKA YANG SESUAI

Korang mesti tahu korang jenis kulit yang macam mana kan? Boleh rujuk sini untuk kenal pasti jenis kulit muka. Pastikan pencuci muka korang tu tidak menyebabkan kulit menjadi kering selepas dicuci. Sepatutnya kulit muka korang akan jadi lembap. Ini menunjukkan pencuci muka itu sesuai dengan kulit korang.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


CommentLuv badge